Offener Brief an Google-Vorstand

[ratings]

Forderungen in offenem Brief an Google-Vorstand

In einem offenen Brief an den Google-Vorstand wenden sich die betroffenen Google-Aktionäre, die SEM.Berlin nutzen, sich gegen Steuerwillkür bei der Besteuerung des Google-Aktien Splits zur Wehr zu setzen.

Viele Besucher dieser Seite haben sich zuerst über ihre Banken beschwert. Zunehmend gerät nun Google selbst in die Kritik. Nach deutschem Steuerrecht muss der Fiskus die Rechtmäßigkeit eines Steuervorganges belegen. Der Besteuerte muss die ihm zugänglichen Belege beibringen, die ihn steuerlich entlasten. Deutsche Google-Aktionäre fühlen sich jedoch von Google hängen gelassen. Eine auf deutsch publizierte Mitteilung des Google-Vorstandes zur Bewertung des Aktiensplits blieb bisher aus.

Hallo Googleianer, Ihr schaut aus Hamburg, London, Dublin NY-City und Santa-Clara/Mountain-View regelmäßig auf diese Seiten. Bitte nervt Euren Vorstand mit diesem Problem.

Individuelle Briefe an Google, können die URL dieses Beitrages nutzen, um der eigenen Stimme noch mehr Nachdruck zu verleihen. Der Text kann auch in den Kommentaren hier publiziert werden.

Offener Brief an Google-Vorstand

“Dear Sir or Madam,
since April 7th we have the new share-category of Google C-shares in Germany.

The transaction of the new Google shares was done without any major problems and without any tax for U.S. share holders.

Because I believe in your management strategy and in Googles “Don’t be evil”
I expect you want to have the transaction processed worldwide in a similar way .

At the moment this is not being done in Germany – why ?

In your description of the transaction
https://investor.google.com/pdf/2014_form8937.pdf )
the word “stock dividend” lead to an enourmous chaos in Germany:
Each receiver of Google C-shares has to pay 25 % tax.

The German banking service provider “WM Data Services” interpreted the transaction as a “Spin-off”.
This means Google management would have founded a second legal organisation, something like a second Google Inc.
This can not be true.

If you want the same procession of the transaction like in the U.S. (new Google C-share are free, also tax free) and if Google does not want to have an interpretation as a “spin-off” we really need some Google management clarification from your side here.

The new C-shares are completly free for stock holders. So the additional clarification of the transaction is to treat the new C-shares not as “Spin-off” shares. As additional information it must be mentioned that the C-shares are (tax-) free shares, in German words “Gratis-Aktien”.

Only then we have the same situation like in the U.S. – Please help us with a management statement about this.

Sincerly yours,